VART TOG JAG VÄGEN!?

JAG ÄR TILLBAKA!!!!! Jag vet att jag också inte har bloggat sedan jag kom hem.. Men jag har seriöst inte orkat göra ett skit.. Om jag ska få vara ärlig. Jag kan också berätta att jag börjat skolan!
Tisdagen den 19 augusti var jag på en "såkallad" inchekningskväll på min skolan. Eller där jag skulle börja.
Men för er som är nyfikna så kan jag tala om för er att jag kommer att gå 4 år på gymnasiet istället för 3 år.
Tyvärr fick jag inte den hjälpen jag behövde i högstadiet.. SÅ.. jag ska plugga upp 2 ämnen på ett gymnasie som heter Klaragymnasiet. Jag har redan fått en kompis där.. Och jag kan säga att vi klickade redan första gången vi började prata med varandra! Denna tjejen är helt jävla underbar kan jag också säga! Men som sagt, jag har ju sökt estetiskaprogrammet teater, så jag kommer vara med 1 gånger i veckan med den klassen som jag skulle gått med om jag inte hade behövt gå på Klaragymnasiet. Men men, detta året kommer bli ett lugnt år istället.
Så jag bryr mig inte så hemskt mycket om att jag går 4 år istället för 3 år på gymnasiet. 
Den 20 augusti började jag då på Klara. Och jag känner ju en lärare på skolan, hon är min mammas gammla kolega. Min mamma har jobbat som lärare, och ja.. Jag har kännt då min lärare sedan ca 12-13 år tillbaka.
Men jag har henne som mentor, vilket känns skitbra!!! 
Nu har jag gått i skolan snart 1 månad, ihop med Ida som jag klickade med redan första skoldagen.
 
Jag var ju uppe hos min storebror och hälsade på. Det var riktigt mysigt, jag tog också en massa bilder! Helgen efter att jag och mamma hade åkt från min bror fick vi lite bilder på lilla Sinja som har lärt sig att sitta! Och snart ska jag och min pappa åka upp över en helg och hälsa på dem igen!! Och jag tog en massa bilder när jag var uppe hos min bror, men min dator är full med bilder så kan inte lägga upp några än, men det kommer att komma upp bilder från när vi var där!
 
Igår fyllde min kusin Pontus 24 år, och jag var och grattade honom en stund sedan åkte jag hem. Jag somnade väldigt tidigt. Men som denna natten vaknade jag igen av att jag knappt kunde andas.. För att jag är så förkyld..
Jag kan också berätta att jag har snart varit sjuk i 1 vecka.. På söndag är det 1 vecka sedan jag blev sjuk.
Så i tisdags var jag hos min pappa, och under kvällen så kännde jag mig piggare och aa, täkte att jag skulle kunna gå till skolan igår. Och de gjorde jag.. Jag kännde mig så mycket bättre för tillfället i söndagskväll. Men det förstördes ganska snabbt för mig unger natten. Jag vaknade av en hosattack, och hade svårt att somna om.
Men min pappa sa att jag iallafall skulle gå till skolan. Så som jag sa, så gjorde jag de.. Och det känndes bra. Det var roligt att träffa Ida igen. Och jag gick även idag. Men det ändrades ganska snabbt. Under första lektionen så försvann min röst helt ungefär. Det var inte så värst roligt. Men sedan kom den tillbaka och ja.. De gick lite upp och ner under den lektionen fram till rasten. Under rasten så pratade jag med min mentor om hur jag mådde.
Hon tyckte att jag skulle gå hem och vila upp mig för så som jag låter när jag pratar.. De är inte bra.
Vi hade även skolval idag, och ja efter att jag hade röstat gick jag och Ida tillbaka till klassrummet, men påväg dit så ringde jag min mamma och berättade hur jag mådde, och eftersom jag inte har sovit på fyra nätter så tyckte hon att jag skulle komma hem och sova. Själva skolvalet ligger i en annan byggnad på skolan, så vi fick gå en bit men det var de värt! Och mycket riktigt så pratde jag sedan med alla mina lärare om hur jag mådde osv. Den ena kände efter om jag hade feber och gämförde de på Ida.. Ja, mycket riktigt jag hade fått feber IGEN..
Så jag gick och hämtade min väska sedan gick jag till bussen för att komma hem till min säng igen!
När jag kom hem så gick jag direkt upp och bytte om och la mig i sängen och tittade på film. Har haft ett Twilight maraton med mig själv. Och jag vet inte varför det blev just Twilight filmerna.. Men nu blev det så.. Hahah!
 
I lördags så var det en rolig kväll! En kväll som är OFÖRGLÖMLIG!! Här i Halmstad har vi en kväll i september som heter Kulturnatten, och det är vartannat år. Så 2016 är det nästa gång det är själva Kulturnatten. Och under den kvällen eller rättaresagt det håller på hela dagen. Men på kvällen är det mer musik och det händer mycket.
Min kompis Ebba hängde med mig ner till stan i lördags och vi gick först och satte oss vid nissan och chillade lite där innan vi begav oss in mot stan för att lyssna på lite olika band. Mina kusiner spelade, ett par kompisar till familjen spelade också och MIN kompis spelad. Eller rättaresagt "mina" kompisars band spelade.
Fast deras band spelade vid 22.30 till 23.00 men ja.. det var värt att vänta tyckte både jag och Ebba!
Innan vi ens gick och tittade på hans band så träffade vi lite kompisar som vi var med. Och jo min kusin Hampus hängde med mig och Ebba efter att hans bror hade spelat. Så Hampus hängde med oss lite överallt i stan, och det förvånar mig inte om han tyckte att vi var lite jobbiga som drog med honom överallt.. Men han hade roligt!
Min kompis band heter Negativt Ja. 
 
Som ni också vet så var jag ju med i en teater i somras. Och snart är det återträff! Det innebär att dem som inte kunde komma på själva grillkvällen sist kommer att komma på återträffen. Återträffen är då ALLA ska träffas och vi ska typ ha roligt och umgås, äta gott och bara ha riktigt roligt!!! Vilket jag ser jättemycket fram emot!
 
 Jag tänkte lägga upp 2 bilder från när jag var hos Jonatan och sen två bilder från lördagen, som jag har på min mobil!




Från när jag va hos Jonatan.

 



Och lördag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback